Wellmeals – menu viikolle 47

Wellberries meal plan vk 47

Jälleen on aika julkaista tulevan viikon Wellmeals-menu. Ateriat koostuvat herkullisista ja tuoreista raaka-aineista, monipuolisista kasviksista ja proteiininlähteistä. Kasviksia ensi viikon aikana syödään pelkästään Wellmeals-reseptiikan kautta hieman yli viisi kiloa, mikä tarkoittaa n. 35% aikuisen päivittäisestä suosituksesta, ainoastaan yhdellä aterialla!

Viikko aloitetaan superhelpolla savulohi-kukkakaaliriisisekoituksella, joka on oikeastaan tuunattu lapsuuden yhdestä suosikkiresepteistäni – sitruunaisesta riisi-lohisekoituksesta. Riisi on korvattu terveellisellä ja miedon makuisella raastetulla kukkakaalilla, mikä tavallisen riisin keittämisen sijaan käytetään vain pikaisesti pannulla. Jos on oikein kiire, kukkakaaliriisin voi helposti syödä raakanakin, kuten joissain Wellmeals-ohjeissa tehdäänkin.

Viikko jatkuu hyvää tekevällä tattari-katkarapukulholla, mikä paistetaan kananmunien kanssa hieman “fried rice” – tyyliin ja maustetaan herkullisesti. Tattari on muuten myös yksi suosikkini lisäkkeissä (kvinoan lisäksi), sillä sen ravintoarvot ovat monipuoliset, se valmistuu helposti ja sopii monen ruuan seuraksi. Broiler saa alleen pehmeän palsternakkapedin, kastikkeen kookoskermasta ja juustokuminasta. Kasvistaboulleh syntyy myös kukkakaalista sekä yön yli liotetuista linsseistä ja maustetaan pirteällä mintulla. Viikonloppu aloitellaan helpoilla ja herkullisilla porkkanaletuilla, jotka tarjoillaan ihanan avokadokastikkeen kanssa. Viikonloppu kruunautuu inkiväärisellä lihapaistoksella. Paistos maustetaan seesamöljyllä sekä limellä ja tarjoillaan rapeiden ruusukaalien ja riisinuudelien kanssa.

Tinyn puolella herkutellaan katkarapukulholla, broilerilla ja palsernakalla sekä inkiväärisellä lihapaistoksella.

Herkullinen kokonaisuus siis tiedossa, ja suurin osa resepteistä valmistuu jälleen hyvin nopeasti – jättäen sinulle aikaa muille harrastuksille sekä perheen yhteisille jutuille. Monen aterian kohdalla on helppo ottaa lapset mukaan valmistelemaan perheen yhteistä ruokahetkeä – raastamaan, sekoittelemaan ja kokoamaan annoksia.

Kaikki reseptit, kuten aina, ovat luontaisesti gluteenittomia ja mahdollista valmistaa täysin maidottomasti. Mikäli haluat mukaan tyytyväisten ateriasuunnitelmien tilaajien joukkoon jo ensi viikolle, teethän tilauksesi ennen perjantaita, kiitos!

Seuraavan viikon reseptiikka ja ostoslista toimitetaan sähköposteihin aina perjantaisin, ennen klo 12. Näin voit tehdä viikottaisen kauppareissusi vaikka viikonlopun aikana. Herkullista ja helppoa uutta Wellmeals-viikkoa!

Syödään ja voidaan hyvin,
xxx

Wellberries meal plan_vk 47

One thought on “Wellmeals – menu viikolle 47

Comments are closed.