Wellmeals menu viikolle 13

Wellberries meal plan vk 12_16 (1)

Kun pääsiäisherkuista on selvitty, onkin aika lähteä uuden, ravitsevan viikon matkaan! Viikon 13 Wellmeals-menu sisältää jälleen lähes kuusi kiloa kasviksia ja monipuolisesti proteiininlähteitä, siemeniä, pähkinöitä ja yrttejä.

Viikko aloitetaan pehmeällä lohikeitolla, mihin kookosmaito tuo ihanaa kermaisuutta (halutessasi korvaa kaurakermalla). Viikko jatkuu pikaisella jauhelihapadalla, joka saa makunsa suolakurkuista ja tarjoillaan kukkakaaliriisin kera. Keskiviikon kala saa uuniin seurakseen tuoretomaatti-kapriskastikkeen, lisukkeenaan ravitseva ja maukas kvinoalisäke. Kvinoaa keitetään keskiviikkona myös torstain tarpeisiin, joten seuraavan päivän täyttävä kasvissalaatti avokadolla valmistuu hetkessä.

Viikonlopun käynnistää herkullinen parsakaali-lanttusekoitus, mikä paahdetaan maukkaaksi uunissa yhdessä pähkinöiden kera. Mukaan paistetaan jauhelihaa ja päälle tehdään maukas öljypohjainen basilika-valkosipulikastike. Viikon lempireseptini! Lauantain ja sunnuntain ruoan aktiivinen kokkausaika on lyhyt, ja ruoka muhii uunissa makoisaksi. Broiler maustetaan hyvää tekevällä kurkumalla ja tarjoillaan kaalipediltä, hunajaisen kastikkeen kera.

Tinyn puolella herkutellaan lohikeitolla, pikaisella kasvissalaatilla sekä paahdetulla parsakaali-lanttusekituksella, mikä tarjoillaan pähkinöiden, jauhelihan sekä yrttikastikkeen kera.

Tervetuloa tyytyväisten Wellmeals-tilaajien joukkoon – heidän kokemuksistaan voit lukea enemmän ”palautteita”-osiossa pääsivulla. Reseptiikka ja tuoteryhmittäin järjestetty ostoslista toimitetaan sähköpostiisi aina perjantaisin, ennen klo 12 – näin voit tehdä tulevan viikon ostostarpeet vaikka jo viikonlopun aikana. Teethän tilauksesi torstain loppuun mennessä, mikäli haluat mukaan jo ensi viikolle!

Syödään ja voidaan hyvin!

Wellberries meal plan_vk 13_16 (3)