Wellmeals ateriasuunnitelma, vk 42 (+pieni vinkki kasvissyöjille)

Wellberries meal plan vk 42

Ensi viikon Wellberries ateriasuunnitelmassa pääosaa esittävät jälleen monipuoliset proteiininlähteet, kasvikset, juurekset sekä ravinteikas kvinoa. Kasviksia ensi viikon menussa on hieman yli kuuden kilon verran, joten keskimäärin yksi Wellberries-ateria sisältää n. 45% aikuisen päivittäisestä kasvisten tarpeesta – helppoa, terveellistä ja hyvää!

Moni viettää ”lihatonta lokakuuta”, Wellberries-ateriasuunnitelmissa sen sijaan lihattomat päivät huomiodaan joka viikko (niitä mahtuu ensikin viikolle kaksi). Olen lähiaikoina saanut paljon kyselyjä kasvisversiosta ja päättänyt pyyntöihin vastata – en ateriasuunnitelman muodossa (ainakaan tällä erää), mutta kooten Wellberries ateriasuunnitelmissa julkaistuja kasvisruokareseptejä yhdeksi herkulliseksi reseptikokonaisuudeksi! Wellberries Veggie Up-reseptilehtinen julkaistaan tällä viikolla. Kasvisyöjät, teidätkin tullaan siis huomioimaan, nyt ainakin aluksi tällä tavoin. Kiitos viesteistänne! <3

Veggie Up – kokonaisuus sopii myös tietenkin sekasyöjille, jotka toivovat uusia ajatuksia, inspiraatiota tai vinkkejä kasvisten lisäämiseen ruokavalioonsa. Mutta, tästä lisää hieman myöhemmin siis!

Palataanpa ensi viikon ateriasuunnitelmaan. Viikko aloitetaan käärimällä maukkaan tomaattinen jauhelihatäyte kaalinlehtiin ja nautitaan ateria wrapin muodossa. Viikko jatkuu helpolla mutta supermaukkaalla keitolla ja raakapastalla. Torstaina uuniin pääsee vaaleata lihaa, seuranaan marinoitua munakoisoa ja kesäkurpitsaa – tämä on ehkä ensi viikon suosikkiannokseni! Perjantaina säästetään aikaa moneen muuhun ja tehdään pikainen mutta maukas kastike parsakaali-kvinoalisäkkeelle. Viikonloppuna valmistuu maukas vaalea kala helposti uunissa, tomaattipohjaisessa kastikkeessa, minkä kookosmaito ihanasti pehmentää. Tiny-versiossa herkutellaan nopealla ja maukkaalla keitolla, broilerilla sekä pikaisella jauhelihakastikkeella.

Kaikki reseptit ovat tietennkin luontaisesti gluteenittomia, ja ne on mahdollista valmistaa kokonaan ilman maitotuotteita. Mikäli haluat mukaan tyytyväisten ateriasuunnitelmien tilaajien joukkoon jo ensi viikolle, teethän tilauksesi ennen perjantaita, kiitos.

Reseptiikka ja ostoslista toimitetaan sähköposteihin aina perjantaisin, ennen klo 12. Näin voit käydä hankkimassa seuraavan viikon tarpeet vaikka jo viikonlopun aikana!

Syödään ja voidaan hyvin!
xxx

Wellberries meal plan_vk 42