Wellmeals menu viikolle 19

Wellberries meal plan vk 19_16

Wellmealsin viikko 19 aloitellaan vaivattomissa merkeissä: inkivääri-porkkanakeitto valmistuu nopeasti ja on ihanan keveä keitto. Tiistaina jatketaan keväisissä merkeissä, parsafrittata muhii uunissa ihanaksi, jatkaen parsan parasta sesonkia vielä hetken. Parsafrittata syödään mehukkaan lantturaasteen kanssa, ja aktiivista valmistusaikaa tämä annos vaatii muutaman minuutin lantun raastamisen lisäksi. Keskiviikkona nautitaan ruokaisaa salaattia, mikä kätkee sisälleen mm. kvinoaa, katkarapuja ja lehtikaalia, ja vaikka mitä muita hyvää tekeviä juttuja!

Torstain kalkkunakastike saa pehmeän kastikkeen kaurakermasta, ja tarjoillaan riisi – ja kaalinuudelien kanssa. Kyllä – osa nuudeleista korvataan siis kaalilla. Toimii hyvin, usko pois!

Viikonloppu käynnistetään uunissa mehukkaaksi maustuvalla kalalla, joka saa seurakseen uunibataattia, avokadoa ja ihanan seesamkuorrutteen. Lauantaina ja sunnuntaina sen sijaan on tarjolla lihapaistosta, joka syödään itämaisesti maustettuna, kukkakaaliriisin seurana.

Kasviksia tämän viikon suunnitelmassa on hieman yli 5,5 kg:n verran. Monipuoliset proteiininlähteet, maukkaat lisäkkeet, yrtit ja siemenet sekä sitrushedelmät tuovat kaikki vaihtelua sekä maukasta twistiä annoksiin. Ilman gluteenia ja maitoa, tietenkin!

Tinyn puolella on tarjolla parsakaalifrittataa, katkarapu-kvinoasalaattia sekä pehmeää kalkkunakastiketta riisi- ja kaalinuudeleilla.

Tervetuloa tyytyväisten Wellmeals-tilaajien joukkoon – heidän kokemuksistaan voit lukea enemmän ”palautteita”-osiossa pääsivulla. Reseptiikka ja tuoteryhmittäin järjestetty ostoslista toimitetaan sähköpostiisi aina perjantaisin, ennen klo 12 – näin voit tehdä tulevan viikon ostostarpeet vaikka jo viikonlopun aikana. Teethän tilauksesi torstain loppuun mennessä, mikäli haluat mukaan jo ensi viikolle!

Syödään ja voidaan hyvin,
xx

Wellberries meal plan_vk 19_16