Wellmeals menu viikolle 1

Wellberries meal plan vk 1_17

Tässä sitä muina naisina kirjoitellaan vuoden 2017 ensimmäisen Wellmeals-viikon ruokalistaa – käsittämätöntä, mihin vuosi 2016 hujahti! Toivottavasti vuotenne oli mahtava, ja täynnä hyvää tekevää ruokaa. Ja samaa toivon teille myös uudelle vuodelle! Vuoden ensimmäisellä viikolla tiedossa on jälleen monipuolinen kokonaisuus ihania aterioita, sekä yhteisiä ruokahetkiä helpon reseptiikan parissa: niillä on hyvä aloittaa uusi vuosi, eikö vain.

Viikko aloitetaan kurkumaisella kalkkunalla, mikä tarjoillaan raikkaan salaattipedin sekä kauden hedelmien kanssa. Salaatti yhdistelee tuoretta ja paistettua, ja on sekä ruokaisa että samalla ihanan raikas aloitus uudelle vuodelle. Tiistainkin ruoka valmistuu hetkessä, omeletin muodossa, jonka sisään kätketään valkosipulissa paistettua lehtikaalia (suosikkilisäkkeeni, ja sopii melkein mihin vain!) sekä katkarapuja.

Keskiviikkon värikäs kvinoasalaatti sisältää punakaalia, luumuja, kvinoaa, fetaa (jonka maidottomat korvaavat ihanan makuisilla oluthiivahiutaleilla) sekä proteiinipitoisia hampunsiemeniä. Ravitsevaa, nopeaa ja varmasti täyttävää – täydellinen arjen ruokaisa salaatti! Keskiviikkona keitetään kvinoa valmiiksi jo seuraavan päivän bataatti-kvinoapihveihinkin. Bataatti-kvinoapihvit ovat herkullisia, ja paistuvat uunissa nopeasti valmiiksi. Pihvit syödään ”salaattiwrapeiltä”, ravitsevan sekä maukkaan avokadokastikkeen ja murustellun fetan seurana: ihana ateria.

Viikonloppu aloitellaan persiljaisella kukkakaali”risotolla”, joka tarjoillaan herkulliseksi paistetun vaalean kalan ja sitruunalohkojen kanssa. Kevyt kukkakaali”risotto” sopii erinomaisesti lisäkkeeksi joulun ja uudenvuoden herkuttelujen jälkeen, kun keho kaipaakin jotain hieman kevyempää. Lauantain ja sunnuntain ruoka muhii uunissa mehukkaaksi jauhelihan, tomaattikastikkeen sekä munakoison liitoksi, ja tarjoillaan jälleen superterveellisen hapankaalin seurana. Mehevää, helppoa mutta supermaukasta uuniruokaa viikonlopuksi ja hyviä bakteereja vatsalle – täydellistä!

Tuleva viikko on monipuolinen ja pullollaan hyvää tekeviä raaka-aineita: kasviksia (lähes kuuden kilon verran!), kalaa, vaaleaa ja punaista lihaa, kvinoaa, siemeniä, yrttejä ja mausteita.

Tinyn puolella herkutellaan ruokaisalla kvinoasalaatilla, bataatti-kvinoapihveillä sekä vaalealla kalalla sekä kukkakaali”risotolla”. Eikö kuulostakin hyvältä?

Tervetuloa tyytyväisten Wellmeals-tilaajien joukkoon – heidän kokemuksistaan voit lukea enemmän ”palautteita”-osiossa pääsivulla. Reseptiikka ja tuoteryhmittäin järjestetty ostoslista toimitetaan sähköpostiisi aina perjantaisin, ennen klo 12 – näin voit tehdä tulevan viikon ostostarpeet vaikka jo viikonlopun aikana.

Syödään ja voidaan hyvin, Tuulia

Wellberries meal plan_vk 1_17_

 

2 thoughts on “Wellmeals menu viikolle 1

  • Hei Leena,
    Kyseessä on tosiaan maksullinen ateriasuunnitelmapalvelu, josta voit lukea lisää klikkaamalla tekstissä näkyvää linkkiä tai Wellmeals-kohtaa vasemmalla ylälaidassa.
    Kiitos,
    yt Tuulia

Comments are closed.